dilluns, 13 d’octubre del 2008

TIPOLOGIES TEXTUALS

CREACIÓ DE TEXTOS ARGUMENTATIUS


Lectors obligats

Votacions de llibres?

Avui en dia a l’educació secundària obligatòria els alumnes llegeixen llibres i textos per obligació.

Està científicament comprovat que un 77 % dels alumnes llegeixen els llibres o textos de classe sense interès, per tant, el que llegeixen és com si no ho llegissin. Podríem donar la culpa als professors i departaments a l’hora d’escollir? Podríem fer-ho, però no és aconsellable fer-los responsables cent per cent del fracàs lector. Però sí podrien pensar en què els agradaria llegir als alumnes , perquè els qui ho llegim som nosaltres, els estudiants. És ben evident: els professors ho han de llegir per corregir els exàmens o treballs, i és per això que escullen els llibres que ells ja han llegit, per no haver-se'ls de llegir. Els alumnes quan diguem que estem “obligats” ho diguem en el sentit estricte de la paraula: si no llegim el llibre suspenem. Llegir-te el llibre i fer el treball o examen pot arribar a contar un 40 % de la nota. Això a nosaltres ens condiciona molt a l’hora d' aprovar. Per tant, com voleu que no hi estem obligats?.

És per això que els professors podrien portar un llistat de temàtica diversa i d’autors tan catalans com d’altres llengües, i que cada alumne pugués escollir algun llibre de les llistes. Aquesta proposta facilitaria que els alumnes tinguessin una altra perspectiva de la lectura perquè quan una activitat és voluntària tots els alumnes responen amb molt més interès.

Sònia Valent

Prou de fam al món!


Hi ha molta gent que passa gana al món, aquest fet no és admissible en el nostre segle i, a més a més, té solucions. Als països més pobres del món com: Angola, Zambia, Burundi, Mali, Malawi..., han de fer molts d'esforços i tenir molts coneixements per a poder mejar, és a dir, per això mor tanta gent (especialment nens). Realment és molt greu, gairebé tots els països més pobres del món estàn al continent Africà, crec si ens trobessim en la mateixa situació en la que estàn ells no ens agradaria gaire.
Per això una de les solucions pot ser que la roba que tu ja no utilitzis la donis a aquells que ho necessiten de veritat. A més a més podem ajudar enviant aliments com ara un paquet d'arròs, oli, llenties, cigrons..., coses que per a nosaltres no representa res, però que per ells és una ajuda inmensa. Tot això i més és el que podem fer les persones individualment. No obstant, els països més dotats econòmicament també podrien destinar un tant per cent dels ingressos per ajudar les persones més necessitades. Entre tots si es vol, es pot solucionar.


Així doncs hauríem de ser solidaris i pensar que tots som persones i que tots ens mereixem viure en unes bones condicions, i tenir els mateixos drets. Per tant hem d'emprar solucions, entre tots no hauria de ser tan difícil aconseguir eradicar la fam al món.



Pablo Hernando


DIVERSITAT A LES AULES

Molts de nosaltres , segurament estem a alguna aula amb persones d'una altra religió o d'una altra cultura o fins i tot país.Aquesta és una realitat que es corrobora a les aules.

Per alguns adolescents tenir cultures i religons diferents al seu voltant suposa una amenaça,llavors és quan parlem de "racisme".Aquest s'origina quan un noi o noia es pensa qué ès un perill per a ell aquella persona que prové d'un altre país o té una cultura pròpia.
Per altra banda, hi ha molts casos de maltractaments als nouvinguts a causa de grups, que solen ser adolescents,que estàn encontra d'aquesta gent i els volen fer fora.
Tenir diversitat a les aules és un fet positiu que implica tenir més coneixements d'arreu del món,no el contrari.Hem de ser positius amb ells i no deixar-los sols en un racó de l'aula,hem d'aprendre a conviure i respetar les seves decisions.Aconseguir que sentin que formen part d'un grup.

La conclusió de tot plegat és que nosaltres hem de respetar la gent de fora que prové de llocs diferents,per tal de fer-los sentir a gust,que és el més important.


Iman El Jilali

1 comentari:

quart c ha dit...
L'autor ha eliminat aquest comentari.